fredag den 17. juni 2011

En langhåret, synsk person fanget i en underjordisk grotte

Lyder det mærkeligt..? Så bare læse videre.

I denne uge har min søster og hendes mand været på besøg. Siden jeg ikke har set hende i snart et år, var det skønt at have dem her i nogle dage. Men hvad finder man så på, når man er fire ret forskellige mennesker og alle lidt low-on-cash. Tjo, det kan jeg fortælle dig: man ser en hulens masse film.

Det er så her ovenstående overskrift kommer ind i billedet. De fik nemlig set lidt forskelligt - de dykkede nærmest ned i vores film bibliotek kort efter de var kommet ind af døren - og af dem, var jeg med til at se 3 stks. Dem vil jeg lige fortælle kort om her.

Den første er den nyeste animationsfilm fra Disney, Tangled. Allerede kort inde i filmen vidste jeg at den ville være en success. Og da den var færdig undrede jeg mig over, at jeg har været så længe om at få den set!? Alt i alt, så var den virkelig god og jeg kan virkelig godt anbefale den. Hvis du er en tegnefilms/animations-fan og musical-fan, så er der dobbelt bonus.

Den næste film er Hereafter med Matt Damon. Den var nogle gange lidt svær at finde hoved og hale i, men overordnet var den okay og interessant. Filmen følger tre, umiddelbart, meget forskellige mennesker og man bruger en del af filmen på at forstå hvorfor lige præcis disse tre mennesker er portrætteret i filmen og hvilken forbindelse der er i mellem dem. Dog var manden slet ikke begejstret for den, og sagde endda "det er den dårligeste film jeg nogensinde har set". Det skal dog lige siges at det har han sagt om rigtig mange film. Så det er ikke en must-see movie, men mangler du noget at se en tirsdag aften er denne ikke et håbløst valg.

Til sidst og ikke mindst har vi Sanctum. Jeg må ærligt indrømme, at denne film at jeg forsøgt at undgå for alt i verden. Og med god grund. Den havde en okay historie, men var fyldt med middelmådig skuespil, dårlige replikker og den obligatoriske vi-starter-med-10-og-i-løbet-af-filmen-fjerner-vi-flere-ved-at-dræbe-dem-på-makabre-måder-indtil-vi-har-en-eller-to-tilbage-storyline. Og hvis man tager et kig på de forskellige karakterer der med i filmen, er det ret hurtigt at regne sig frem til hvem der overlever. En ret kikset historie, der dog formår at underholde en smule.

Nogle af jer derude der har set en af disse film?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar