fredag den 3. juni 2011

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

I går var vi endnu en tur i biografen og valget faldt på den nyeste POTC film. Jeg må ærligt indrømme at da jeg først hørte om den nyeste film, var jeg ikke ovenud begejstret. Jeg synes ikke treeren var sååå god igen, og kunne ikke rigtig se pointen i at lave endnu en. Og da jeg så hørte at Orlando Bloom og Keira Knightley ikke var med, ja..


Men jeg gik ind i biografen med et åbnet sind og uden de vilde forventninger. Og baseret på det, så synes jeg faktisk den var helt okay. Specielt overraskede det mig, at man jeg slet ikke savnede de to andre! Jack Sparrow kan sagtens bære en film uden dem. Filmen står meget godt alene i forhold til de tre andre og er ikke ligefrem en direkte fortsættelse, hvilket fungerer meget godt.

Dog er det ikke en film som jeg har behov for at se igen meget snart. Kan endda sagtens vente nogle år, hvis det skulle være. Og jeg kan MEGET ofte se film igen, op til MANGE gange. Så det indikerer lidt.

Så jeg synes bestemt den er en tur værd i biografen, for den undeholder - hvilket i sidste ende jo er pointen.

Og bare lige for at nævne det, så var vi inde at se den i 3D. Jeg synes simpelthen ikke at den effekt er nødvendig for alle film der udkommer for tiden, og synes heller ikke den er nødvendig til denne. Der var heldigvis ikke så mange scener der var optaget kun pga effekten, men så føler jeg til gengæld at de ekstra 25-30 kr er lidt spildt. Specielt fordi det gør ret ondt for næseryggen og ørenene. Men så kan i overveje det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar