onsdag den 17. april 2013

Nyt læsestof

Jeg har allerede nævnt, at jeg er gået i totalt læse-mode for tiden. Men jeg læser ikke hvad som helst, og derfor har de mange ulæste bøger på hylden, fået lov til at stå i fred. Istedet har jeg fået en virkelig dårlig vane med at købe en masse nye bøger - enten på e-bog eller en fysisk paperback (og altid fra Amazon).  

Lige inden weekenden (perfekt timing) fik jeg disse bøger tilsendt. 

Indtil videre har jeg læst On the Island, Release Me og The Accidental Husband. Da jeg altid gør noget forberedelsearbejde inden de ryger i indkøbskurven - bl.a. ved at læse reviews - sikrer jeg mig, at jeg ikke køber noget, der ville være spild af tid. De er derfor alle bøger, der kan anbefales, da mere eller mindre levede op til forventningerne. 

On the Island handler om den 30 årige engelsk lærer Anna, der skal bruge hendes sommer på at undervise den 16 årige T.J., der er ved at komme sig over kampen mod kræft, på Maldiverne. På vej til destinationen, styrter deres vandflyver ned, og Anna og T.J. skal nu arbejde sammen for at overleve på en ubeboet ø. Det er en rigtig god bog, der virkelig formår at placere læseren i situationen. Det er interessant læsning, og en historie jeg ikke er stødt på før. Historien flyder meget naturligt, med overraskelser og dramatiske hændelser hist og pist, hvilket gør at man pludseligt er på sidste side. Helt sikkert en opslugende historie.

Release Me følger stilen gjort populær af Fifty Shades of Grey, med en følelsesmæssig og erotisk romantisk historie om en rig, magtfuld og selvfølgelig overdrevent lækker mand (Damian Stark) og kvinden som han vil have (Nikki). Selv om jeg hurtigt kom i gennem bogen, nødsaget til at "bare lige læse kapitel", greb den mig ikke helt lige så meget som jeg gerne ville. Stadig en god bog og alletiders læsning, men ikke helt lige så opslugende, dramatisk og mindeværdig, som jeg ellers er begyndt at forvente fra disse type bøger. Men der er en to'er ude, der kommer snart en tre'er, og dem skal jeg selvfølgelig også have læst..

I The Accidental Husband følger vi to kvinder og afsløringen af en stor hemmelighed, der forbinder disse kvinder, på en måde de aldrig kunne forestille sig. Jeg har nærmest lige lagt bogen fra mig, og den har uden tvivl holdt mig fanget hele vejen igennem. Det er et rigtig familie-drama, på den gode, gribende og nogle gange hjerteskærende måde. Selv om jeg nok ikke var heeelt overrasket over den store afsløring, sad jeg alligevel nærmest med hjertebanken, da man endelig finder ud af hvad der forbinder disse to kvinder. Absolut værd en læsning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar