tirsdag den 19. juli 2011

'Batman Begins' - nr. 113

SÅ er det endelig tid til endnu et blog indlæg med fokus på vores IMDB challenge. Jeg gik igennem mine tidligere posts, og kunne se at det er riiiigtig lang tid siden vi sidst har set en film fra listen, så det er vist about time. Og valget faldt denne gang på Batman Begins, som er den første Batman film i det nye franchise.


Recap:
Som ung dreng er Bruce Wayne vidne til et mord på begge sine forældre. Ved et tilfælde bliver hans mulighed for hævn taget fra ham, og han flygter til asien hvor han bliver trænet i at bekæmpe ondskab af Henri Ducard og Ra's Al Ghul. Efter Bruce finder ud af, at de planlægger at ødelægge hans hjemby i et forsøg på at udrydde den ondskab der findes der, vender han tilbage til den kriminelfyldte Gotham City. I et forsøg på at bekæmpe forbrydelser og skræmme de kriminelle og korrupte, påtager han sig en ny identitet som ikonet Batman.

Elefantvurdering: 
Da jeg så denne film første gang, var jeg bestemt ikke imponeret. Jeg synes den var lang og kedelig, og havde derfor svært ved at have et åbent sind da vi skulle se den denne gang. MEN, jeg blev positivt overrasket. Og var endda lidt gal på mit tidligere jeg, for at have disset denne film i så mange år nu. Mit nuværende jeg var nemlig fuldt ud underholdt og spændt i de to timer filmen kørte hen over skærmen.

Det er fedt at høre bag-historien for hvorfor han egentlig påtager sig rollen som Batman, og hvor inspirationen stammer fra. Derudover, ændrede mit syn på Bruce Wayne sig - fra rig kvindecharmør til retfærdighedskæmpende ikon. Batman har altid været én af de superhelte, jeg har været mindre glad for, men denne film hjalp ret meget på hans status. Christian Bale klarer det også super godt, og generelt er filmen meget mørkere end den tidligere Batman serie. Dog, er jeg stadig lidt irriteret på hans hæse og grove stemme mens han er "in character" - den er bare liiiidt plat.

Men.. Jeg er lidt overrasket over hvor lidt jeg egentlig har at sige til denne film. Det virker som om, at få elementer af filmen, har printet sig fast på min nethinde, hvilket gør at jeg ikke har meget at fortælle om den. (Det er dog meget muligt det er nethindes skyld, og ikke filmens). Så derfor falder min vurdering på en solid 4'er. Meget underholdende, og bestemt en film der er værd at se! Men måske ikke mindeværdig nok til at kravle længere op elefant-skalaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar