torsdag den 21. juli 2011

Source Code

Jeg har helt glemt, at jeg mangler at fortælle om Source Code, som vi så i biografen for mange uger siden nu. Filmen er med Jake Gyllenhal, der spiller en soldat som pludselig vågner i et tog, i en anden mands krop. Han finder ud af, at han er en del af en militær mission for at finde en ukendt bombemand på toget.  Min interesse for filmen voksede da jeg så traileren, som jeg synes var utrolig spændende. Så jeg glædede mig meget til at se filmen.


Filmen var spændende og jeg synes den havde et højt tempo passende til en action film. Derudover, havde den et interessant og mystisk plot, som gjorde det vigtigt at følge med. Jeg følte bestemt ikke jeg kedede mig. Slutningen har jeg det lidt ambivalent overfor. På den ene side var det super fedt at se noget nyt, atypisk og noget som man ikke kan regne ud. Og som heller ikke nødvendigvis er en happy ending. På den anden side, så syntes jeg virkelig godt om Gyllenhals karakter, så det var ærgerligt den ikke endte med en rigtig lykkelig slutning. Alt i alt synes jeg det var en meget spændende film, som også var værd at se i biografen. Men det bliver ikke en film jeg husker mange år fra nu, og heller ikke en jeg har interesse i at have på hylden herhjemme. Hvilket i sidste ende er i orden, for så er der én mindre film at bruge penge på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar