tirsdag den 12. juli 2011

Læselyst

I flere uger nu, har jeg gået rundt med den vildeste læselyst. En læselyst der altså ikke omhandler stakeholder relationer, virksomheds-krisekommunikation, microethnography eller andet faglitteratur - hvilket er det, der desværre har været på skemaet de sidste mange måneder. Og på trods af at jeg nu har haft ferie i snart to uger, har jeg ikke åbnet én eneste bog. Om det er grundet manglende overskud, overblik, lyst eller hvad det nu kan være, ved jeg ikke.. Men efter jeg læste Majs indlæg i forgårs, blussede læselysten op på fuld skrue igen.

For at være en totalt efteraber, har jeg kopieret hendes indlæg lidt ;) Efter en gennemgang af bøgerne derhjemme fandt jeg frem til disse bøger, som jeg gerne vil læse i ferien: 


Morderisk Bedrag har jeg været i gange med i nogle måneder nu, men den har bare ikke fanget mig helt. Men færdig skal den blive! Derudover startede jeg Jordens Søjler (igen) for ca. et år siden. På trods af, at den var mega spændende tabte jeg lysten. Så den vil jeg læse færdig også! Farven Lilla og The Book Thief har stået på hylden i meget lang tid, hvorimod Det Forsvunde Tegn er nyindkøbt. 

Og hvis jeg ikke kan stille min læselyst med dem, så hentede jeg et væld af gratis bøger, i form af gamle klassikere, til min Kindle i går også:


Er der nogle af jer der har læst ovenstående bøger, og har råd til hvilke jeg bare læse. 

8 kommentarer:

  1. Farven Lilla - det er godt nok mange år siden jeg har læst den sidst, den er bare så god, og får altid mine tårekanaler på overarbejde ;)

    Jeg har læst "Stolthed og Fordom" og jeg elsker den, men jeg er også stor Jane Austen fan :D

    Stormfulde Højder synes jeg bestemt også er værd at tage med, det er nogen år siden jeg sidst læste den, men den var rigtig god og gribende...

    - Maj :D

    SvarSlet
  2. Ej det lyder jo bare rigtig godt. Er normal rigtig dårlig til at læse gamle klassikere, men synes alligevel jeg ville give dem en chance. Og siden du er glad for dem også, så vil jeg endnu mere læse dem. Og glæder mig til at læse Farven Lilla - elsker filmen!

    SvarSlet
  3. Follett er en rigtig pageturner. Det er Brown sådan set også, men ham har jeg aldrig været så vild med. Og Bogtyven har jeg LÆNGE tænkt på at læse - uden at få gjort noget ved det ;-)

    I øvrigt thumbs up for brætspil! Hvilke kan du godt lide?

    SvarSlet
  4. Ja du har nok ret i at de begge er pageturners, men på vidt forskellige måder. Må sige jeg var meget begejstret for Engle & Demoner og Da Vinci, men Moderisk Bedrag er ikke lige så god.

    Fedt, altid godt at "møde" en fellow brætspiller :) Uha, der er jo mange. Men har spillet rigtig meget Pandemic og Galaxy Trucker. Så dem kan jeg virkelig godt lide. Ellers er der Ticket to Ride, Dominion, Agricola and the list goes on..! Men det er ikke ligefrem spil den almindelige dansker kender til ;)

    Har du nogle favoritter? :)

    SvarSlet
  5. Jeg har en svaghed for Arkham Horror, Battlestar Galactica og såmænd også Mansions of Madness, men har en ret blandet smag og spiller også Agricola, Galaxy Trucker, Dominion og 7 Wonders - for blot at nævne nogle få af dem. Lige pt. får jeg dog ikke spillet så meget, da vejret har været godt, meeen vi har da planlagt et par 'brætspilsdates' med gode venner i sommerferien. Synes det er sådan en hyggelig ting at mødes om :-)

    SvarSlet
  6. Ej hvor fedt! Elsker også BSG, men har desværre ikke spillet det for ofte. 7 wonders har jeg næsten lige lånt og spillet et par gange - blev meget positivt overrasket! Men sikke en god ide. Det er SÅ hyggeligt at spille med venner, og synes det er synd at der ikke er flere der spiller. Har også overvejet at skrive nogle brætspil relaterede blog indlæg, men har ikke spillet så meget på det sidste.

    SvarSlet
  7. Åh, jeg har også "Jordens Søjler" liggende på mit natbord lige for tiden. Den har efterhånden lagt der ret længe- og nu minder du mig om, at jeg burde få den færdiglæst snart! Den er jo faktisk ret godt.
    Mht de gamle klassikere, kan jeg faktisk varmt anbefale alle 10 på billedet. Men mine personlige favoritter er specielt "Persuasion" (jeg er en sucker for Jane Austen!), og også "Litte Women", som jeg læste første gang da jeg var 12, og som jeg har elsket utrolig højt lige siden. Wuthering Heights er bestemt også i toppen, da den er så dramatisk, chokerende, hæslig og smuk, at den får stort set alle følelser involveret.

    SvarSlet
  8. Hej Rikke.
    Godt at se dig her :) Og du har ret, Jordens Søjler er netop god. Men nu har jeg ikke læst i den, i over et år og mit bogmærke er faldet ud - så har bare udsat at starte igen på den.
    Og fedt at høre at alle 10 klassikere er værd at læse. Glæder mig rigtig meget til dem, da jeg aldrig har læst en 'rigtig' klassiker! Og jeg har lidt på fornemmelsen at når jeg går i gang med dem, så er det Little Women der står for skud :)
    Og synes at min liste med bøger virker ret optimistisk, siden jeg starter i job den 8. August ;)

    SvarSlet