torsdag den 24. februar 2011

Don't get him wet, keep him out of bright light, and never feed him after midnight

Som tidligere fortalt, så var jeg alene hjemme med Will og Grace i weekenden. Grunden til at min bedre halvdel havde forladt mig, var fordi han var på drenge weekend sammen med hans brødre. Og da hans ene bror er movie-freak (og derfor ejer enormt mange film), havde han lige fået lov til at låne nogle film med hjem - Yay!

En af disse film var "Gremlins". Det er MEGET lang tid siden jeg sidst har set den - måske 15 år siden! Og jeg havde ærlig talt ikke meget lyst til at se den. Jeg havde lidt på fornemmeren at den ville skuffe og være meget plat.

Men nej, det var faktisk ikke så slemt igen. Plat det var den, men ellers var den faktisk helt okay. Det er jo en sort horror komedie, og det er lige præcis det man får ud af det. Den er okay sjov, lidt uhyggeligt og meget sær. Og det var sjovt at se en film, som jeg har set før men bare slet ikke kan huske. For normalt er jeg meget god til at huske handlingen, personerne og endda i hvilken sammenhæng jeg har set filmen. Denne gang var jeg rimelig blank!

Men tre ting som jeg specielt lagde mærke til:

  • Hovedpersonen Billy er faktisk lidt af en 'pain-in-the-ass' - faderen giver ham tre simple instruktioner: du må ikke gøre Gizmo våd, du skal holde ham ude af lyset og aldrig give ham mad efter midnat. Billy har ham i lyset mange gange, hvor lille Gizmo skråler 'bright light, bright light'. Stakkels lille dyr. Og da Billy hælder vand på ham, kommer der bare et sølle 'ups..'.  Og ja, han overholder så heller ikke den sidste instruktion. Ikke en main character jeg kan li'!
  • Moderen er godt nok modig! Da de ulækre Gremlins er i køkkenet og forvandler det til en krigs zone, springer hun bare lige ud i det med en stor kniv. Ikke noget man er vant til at se i en film.
  • Hvor er Gizmo bare den sødeste, nuttede lille bitte dyr længe. Kunne slet ikke holde det ud, da de klamme Gremlins spillede dart, med Gizmo på dart skiven! 
Se.. så sød!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar