mandag den 14. februar 2011

Så kreative er de i Hollywood

I aften har jeg brugt lidt tid på at surfe lidt på den fantastiske iPad. Der er (som sædvanligt) ikke noget i TV og ingen serier jeg havde lyst til at se. Så iPad'en virkede jo som en oplagt mulighed. Men (!) jeg fik sådan en lyst til at lave et blog indlæg. Men om hvad skulle jeg da skrive om?!

Heldigvis faldt jeg over denne artikel. Kort sagt, så handler den om den nye Spider-Man film. Og så siger tænker du måske "nå, en ny Spider-Man film?" og "det er da også lang tid siden jeg sidst har set Tobey Maguire!". Til det kan jeg sige: "ja der kommer en ny Spider-Man film, men nej, den er ikke med Mr. Maguire". Og som en helt naturlig reaktion siger du så "what (!) har de erstattet Tobey med en anden?", hvor jeg så siger "wrong again.... Kinda".

De har nemlig valgt at re-boote Spider-Man! (og jeg venter naturligvis på at du kommer dig efter det store chok... Ready?) Jep, du hørte rigtigt. Knap 4 år efter den sidste og knap så imponerende film, har de valgt at starte hele franchisen på ny, men med et helt nyt cast. Filmen er sat til at udkomme i 2012.

Det er godt nok ved at være en kedelig trend i Hollywood. Det er dog ikke noget nyt, da gamle klassikere er blevet lavet på ny før (fx. The Italian Job og Planet of the Apes). Men da var de GAMLE og KLASSISKE. For tiden når støvet ikke engang at falde på filmene, inden de bliver hentet ind igen og 'forbedret'. Det har vi Batman franchiset, Hulk og nu Spider-Man som udmærket eksempler på.

Hollywood er vist for alvor ved at miste kreativiteten!

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg synes også at det var lidt tidligt at re-boote en franchise der ikke er ældre end den er! Jeg blev hvertfald ret forbavset da jeg læste det, bare fordi Sam Raimi trak sig ud - tsk tsk...

    Men synes da det gik meget godt med Batman, jeg er stadig fan af den gamle serie, men den nye gør det også okay :)

    Og hvorfor i alverden har du ikke set Grey's Anatomy??

    - Maj

    SvarSlet
  2. @ Maj: Jeg synes egentlig også Batman har klaret sig flot. Var ikke glad for den første i den nye serie, men kunne rigtig godt lide The Dark Knight, og glæder mig til den nye. Og de gamle Batman var altså fede! På en lidt specielt måde, hehe..
    Jamen jeg har faktisk set alt GA, bare ikke den sidste sæson. Og jeg undrer mig så meget over at jeg ikke har haft lyst til at tænde for den, med henblik på hvordan sæson 6 sluttede! Men det kommer nok en dag. Og så har jeg MANGE afsnit på en gang :)

    SvarSlet