fredag den 4. februar 2011

Hvad ser jeg så..?

For noget tid siden, fortalte jeg her på bloggen, at jeg ser mange serier.. rigtig mange serier! Men jeg tænkte, der er da ikke meget point i at give jer trusty readers (...anyone..?) information om at jeg ser mange serier, uden at give jer et indblik i hvilke serier jeg så ser. Så det er derfor jeg laver dette indlæg i skrivende stund.. Og nu skal i bare høre godt efter og følge godt med. It's gonna be a bumpy ride..

Jeg vil for nemheden og forståelsens skyld, dele mine serier op i kategorier. Jeg kan godt li' kategorier. Det laver orden i mine tanker, som ellers kan være meget uoverskuelige. Så, for denne gang er mine kategorier (drum roll please.....):

Serier jeg følger (!)
og
Serier jeg ser (!)

Antiklimaks, I know... Jeg er virkelig ikke særlig kreativ, så i må nøjes med disse sølle kategori navne for now.

'Serier jeg følger' indeholder serier der stadig går på TV. Mere præcist de tv-produktioner der stadig er i gang, hvor der er et nyt afsnit hver uge (når de ikke holder juleferie, påskeferie, sommerferie, 'what-ever'-ferie). Så det er de serier hvor jeg følger med hver uge.. Deraf navnet.

'Serier jeg ser' er jo så noget heeelt andet, nemlig serier der stadig er i produktion, men hvor jeg ikke er up-to-date. Det er for eksempel når jeg først har 'opdaget' en serie, langt efter den er begyndt. Tiden viser så, at en 'serie-jeg-ser' ofte ender med at blive en 'serie-jeg-følger', fordi jeg når at se alle eksisterende sæsoner færdigt, inden seleveste serien er færdig. Og så bliver jeg jo nødt til at følge den til graven! (Nedenstående liste er et meget godt eksempel på dette). Derudover, så hører serier der er ude af produktion også til denne kategori.

'Serier jeg følger':

  • Desperate Housewives
  • Brothers and Sisters (en ex. 'serie-jeg-ser')
  • Gossip Girl 
  • Fringe (også en ex.)
  • Bones (også en tidligere ex.)
  • Private Practice
  • The Big Bang Theory
  • How I Met Your Mother (ex.)
  • Glee

'Serier jeg ser' (lige nu):

  • Lie to Me (som hastigt nærmer sig en ex. status)
  • Family Guy
  • Star Trek: Deep Space 9 (jeg tager et enkelt afsnit engang i mellem)
Wow, det blev faktisk meget færre end jeg regnede med. Måske er jeg ikke så taber-agtig, som jeg troede. Yay me! Og forklaring på flere af disse serier skal nok komme engang, men i deres egen indlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar